fbpx
Skip to main content

Telefon :+48 505 709 039   Adres email: kontakt@tervita.pl

Poznaj nas

Nasz zespół.

Nasz zespół tworzy kadra wyspecjalizowanych terapeutów. Wiemy, że praca z dzieckiem wymaga nie tylko kierunkowego wykształcenia, ale przede wszystkim doświadczenia, które zdobywa się latami. Nasi specjaliści stale podnoszą swoje kwalifikacje, biorąc udział w szkoleniach i sympozjach, a ich praca podlega superwizji. Tworząc zgrany zespół, ściśle ze sobą współpracują, zapewniając naszym pacjentom wszechstronną opiekę. To ludzie pełni zaangażowania, pasji i ciepła do pracy z najmłodszymi oraz ich rodzinami.

Kazimiera Kamińska (Szuba)

Terapeuta SI

Skończyła studia z zakresu Wychowania Fizycznego, Fizjoterapii, Terapii Integracji Sensorycznej oraz Terapii Pedagogicznej z Rewalidacją Dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Terapeutka Integracji Sensorycznej (SI), terapeutka pedagogiczna, nauczycielka wychowania fizycznego, fizjoterapeutka, instruktorka nauki pływania.

Kazimiera o sobie:

Zawsze wiedziałam, że moje życie zawodowe będzie związane z dziećmi. Tuż po studiach zaczęłam wykorzystywać zdobytą wiedzę, pracując w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Później jako terapeuta, w jednym z największych przedszkoli niepublicznych na terenie Śląska oraz jako wychowawca w świetlicy środowiskowej i placówkach wychowawczo-oświatowych. Zajęcia terapeutyczne, które prowadzę, dotyczą obszaru zaburzeń integracji sensorycznej, a także terapii pedagogicznej i rewalidacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz rozwojowymi. W prowadzonej przeze mnie terapii ruchowej, wykorzystuję elementy Integracji Sensorycznej, gimnastyki korekcyjnej i fizjoterapii. Moi podopieczni mogą liczyć na specjalistyczne podejście, dostosowane do zindywidualizowanych potrzeb każdego dziecka.
Prywatnie, moje pasje to woda i taniec.

Martyna Zwierzak-Powroźnik

Dietetyk kliniczny i pediatryczny

Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Ukończyła dietetykę kliniczną, a następnie poszerzając swoje kwalifikacje, dietetykę pediatryczną. Specjalizuje się przede wszystkim w żywieniu dzieci, niemowląt oraz kobiet w ciąży i mam karmiących. Wciąż się rozwija biorąc udział w wielu szkoleniach, m.in.:
Szkolenie dla profesjonalistów Laktacja i Żywienie Niemowląt, Odżywianie kobiet w ciąży i w czasie laktacji, Choroby dietozależne – lekarz i dietetyk – naczynia połączone, Dietetyka kliniczna – insulinooporność i zespół PCOS, Żywienie dziecka wczoraj i dziś , Żywienie w cukrzycy typu I.

Martyna o sobie:

Moją misją jest pokazanie rodzicom i dzieciom jak dbać i wprowadzać w życie dobre nawyki żywieniowe. Każdy rodzic znajdzie u mnie wsparcie oraz fachową pomoc, dowie się jak nie zwariować w dobie dzisiejszego natłoku informacji i wybrać odpowiednie techniki żywienia maluchów. Buduję świadomość na temat zdrowego odżywiania i zachęcam do poznawania nowych smaków podczas warsztatów z dziećmi. Pokazuję jak wybrać odpowiednie produkty ze sklepowych półek. Wierzę, że prawidłowe żywienie od najmłodszych lat to najlepsza inwestycja w nasze zdrowie.
Prywatnie uwielbiam pić dobrą kawę, pływać na basenie i spędzać czas z rodziną.

Agnieszka Rak

Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta
Psycholog dziecięcy, Psychoterapeuta i doradca systemowy
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (rok ukończenia studiów 2011).
Psychoterapeuta w trakcie certyfikacji (zgodnie z aktualnymi wymogami ustawowymi) przy Wielkopolskim Towarzystwie Psychoterapii Systemowej.
Ukończyła Studium Terapii Dzieci i Młodzieży Dolnośląskiego Centrum Psychoterapii we Wrocławiu, a także kurs doskonalący dla profesjonalistów, uprawniający do prowadzenia warsztatów umiejętności wychowawczych wg programu Szkoły dla Rodziców i Wychowawców (cz.1 i 2).
Posiada ukończony I stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Członek nadzwyczajny Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej.
Uczestniczyła
w licznych szkoleniach z zakresu rozwoju psychospołecznego dzieci, zaburzeń więzi oraz zaburzeń okresu dziecięcego i adolescencji.

Agnieszka o sobie:
Wiele lat współpracuję z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach, gdzie prowadzę diagnozę kandydatów i rodzin zastępczych, a także terapię dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Posiadam doświadczenie w pracy z dorosłymi, nastolatkami i dziećmi. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji. W szczególności interesuje mnie wpływ sytuacji systemu rodzinnego na funkcjonowanie dzieci, terapia zaburzeń odżywiania u dzieci i młodzieży oraz wpływ żywienia
na pracę mózgu i zachowanie człowieka.
Prywatnie miłośniczka dobrej literatury, kawy i wycieczek górskich oraz wielka fanka rozwoju i odkrywania siebie na nowo na każdym etapie życia.

Bożena Mikłasz-Sendecka

Logopeda
Bożena Mikłasz Sendecka, magister filologii Uniwersytetu Śląskiego.
Z zawodu jestem logopedą i tłumaczem języków południowosłowiańskich. Specjalizuję się w diagnozie i
terapii logopedycznej dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Dekada spędzona na Bałkanach w różnych ośrodkach terapeutycznych i zamiłowanie do języków obcych
ukierunkowały mnie w stronę pracy z dziećmi i osobami starszymi. Praktyka w przedszkolu prowadzonym metodą Marii Montessori poszerzyła moją wiedzę na temat rozwoju małego
dziecka. Praca z osobami cierpiącymi na choroby otępienne dała mi podstawę do napisania dla nich praktycznego podręcznika.
Na co dzień zajmuję się diagnozą oraz terapią dzieci
i dorosłych. Pracuję z pacjentami wentylowanymi mechanicznie.
Prowadzę:
- terapię dyslalii (poprawa artykulacji, korekta wad wymowy)
- terapię dyzartrii (pomoc osobom, które mają uszkodzoną część ruchową ośrodkowego lub
obwodowego układu nerwowego i w nieprawidłowy sposób artykułują głoski, mają
zaburzenia oddychania czy fonacji)
- diagnozę i terapię zaburzeń karmienia
- masaż logopedyczny wewnętrzny i zewnętrzny
- terapię afazji, alalii, opóźnionego rozwoju mowy
- terapię dla dzieci mających trudności w pisaniu i czytaniu
- ustalenie indywidualnego programu terapii oraz dobranie prawidłowych ćwiczeń, które
usprawniają pracę narządów artykulacyjnych
- poprawę zdolności komunikacyjnych osób z problemami neurologicznymi

Krystyna Buszman

Specjalista neuropsycholog, psychoterapeuta
specjalista psychologii klinicznej – neuropsycholog,
- psychoterapeuta
- diagnosta neurorozwojowy
- diagnosta Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych (FASD)
- terapeuta traumy metodą EMDR® i praktyk Brainspotting® w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi,
- terapeuta indywidualnej stymulacji słuchowej JohansenIAS,
- provider treningu słuchowego SSP® Stephena Porgesa,
- certyfikowany facylitator indywidualny i grupowy EmotionAid®
- nauczyciel akademicki

Z wykształcenia jestem psychologiem – specjalistą neuropsychologiem i psychoterapeutą.
Absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w
Katowicach i dwóch całościowych podyplomowych szkoleń
z zakresu psychoterapii. Ukończyłam kształcenie specjalizacyjne w dziedzinie psychologii klinicznej,
uzyskując tytuł specjalisty psychologii klinicznej w dziedzinie neuropsychologii. Ponadto jestem
absolwentką Akademii Doskonalenia Umiejętności - rocznego szkolenia specjalistycznego w zakresie
neuropsychologii rozwojowej w Centrum Wiedzy i Rozwoju dr Iwony Palickiej, które dało mi
umiejętności patrzenia na rozwój człowieka w sposób całościowy i z wielu różnych perspektyw.
Ukończyłam również szkolenie z diagnozy Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych i cykl szkoleń
związanych z terapią traumy.
Od ponad 10 lat w swojej codziennej pracy zawodowej spotykam ludzi na różnych etapach życia
zmagających się z rozmaitymi trudnościami. W
pracy z małymi pacjentami bardzo dużą wagę
przykładam do nawiązania dobrej relacji zarówno z
dzieckiem jak i jego rodzicami.
W Tervicie zajmuję się diagnozą neuropsychologiczną, w tym trudności neurorozwojowych u dzieci
i młodzieży. W swoim podejściu do diagnozy staram się patrzeć na problemy holistycznie, dlatego
cenię sobie współpracę wielospecjalistyczną.
Prywatnie jestem miłośniczką kotów, koni i pand wielkich. W wolnym czasie czytam dużo książek,
śpiewam i gram na fortepianie.

Lek. Jarosław Sak

Otolaryngolog, specjalista otorynolaryngologii dziecięcej
Wiedza i doświadczenia dla Ciebie oraz przyjazna atmosfera dla Twojego Dziecka.
Dzięki dużemu doświadczeniu z zakresu laryngologii dziecięcej i dorosłych, stara się skutecznie pomagać swoim pacjentom.
Ustawicznie pogłębia swoją wiedzę i umiejętności na stażach i kursach specjalizacyjnych w referencyjnych ośrodkach.
Współpracuje także z ośrodkami diagnostyki i leczenia niedosłuchu.

Sara Żytyńska

Psycholog dziecięcy, seksuolog
Jestem absolwentką Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS na kierunku Psychologia
(specjalność Psychologia sądowa). Obecnie jestem w trakcie robienia specjalizacji z Seksuologii
Klinicznej i Sądowej oraz Przygotowania pedagogicznego. Skończyłam również kursy z Psychologii
żywienia oraz reklamy i biznesu.
Swoje doświadczenie zdobywałam w:
Państwowym Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku,
Poradni Seksuologicznej i Patologii Współżycia w Warszawie
Poradni Seksuologicznej i Psychoterapii Intimed w Warszawie
Przedszkolu nr 13 w Rybniku.
Prowadzę diagnostykę i terapię indywidualną dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Zajmuje się także
terapią dysfunkcji seksualnych, trudności związanych z akceptacją orientacji seksualnej, zaburzeń
tożsamości płciowej oraz zaburzeń preferencji seksualnych. Pomagam w sytuacjach kryzysu
życiowego, sytuacjach doświadczania stresu, zaburzeniach nastroju, zaburzeniach samooceny,
trudnościach w relacjach, problemach emocjonalnych. W terapii dzieci i młodzieży mam duże
doświadczenie w terapii całościowych zaburzeń rozwojowych, zaburzeń afektywnych, lękowych,
zaburzeń zachowania, emocji. W procesie terapeutycznym dzieci współpracuje z całą rodziną.
Fizjoterapeuta Anna Lewandowska

Anna Lewandowska

Fizjoterapeuta, Terapeuta SI, Logopeda

⭐️mgr Anna Lewandowska⭐️

Ania związana jest z naszym gabinetem od czerwca 2023 roku. Poza tytułem magistra fizjoterapii zdobytym na Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, jest też lic. logopedą-nauczycielem w trakcie uzupełniających studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim.

Ukończyła szkolenia z zakresu:

  • Masażu Shantali,
  • Diagnozy i Terapii Integracji Sensorycznej, 
  • Trójpłaszczyznowej Manualnej Terapii Stóp wg Zukunf-Huber,
  • Elastycznego Tapingu Terapeutycznego w Pediatrii oraz w Logopedii,
  • Integracyjnej Terapii Blizn,
  • Idiopatycznego chodu na palcach,Pediatric Integrative Manual Therapy - PIMT 1 - LEVEL 1 (kolejne poziomy kursu w kwietniu i listopadzie 2024 r.)
  • Kurs masażu kobiet w ciąży

Jej hasłem przewodnim jest holistyczne podejście do pacjenta i współpraca terapeutyczna - zarówno z innymi terapeutami, jak i rodzicami.

Urszula

Fizjoterapeuta, NDT Bobath

Ukończyłam studia licencjackie i magisterskie z fizjoterapii na AWF w Katowicach jak również studia podyplomowe “Neurorozwojowa terapia dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego.

Jestem certyfikowanym terapeutą NDT Bobath jak również Bobath Baby. Od zawsze chciałam

pracować z dziećmi-zaczynałam pracę od dzieci starszych, a obecnie zajmuję się głównie

terapią z niemowlętami.

Nadal poszerzam swoją wiedzę i doskonalę się na kursach i warsztatach aby prowadzona

przeze mnie terapia NDT była jak najbardziej efektywna.

Logopeda Agnieszka Grabiec

Agnieszka Grabiec

Neurologopeda
Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Logopedia oraz studiów podyplomowych Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
na kierunku Neurologopedia Kliniczna z Wczesną Interwencją Logopedyczną.
Pracuję z dziećmi oraz z pacjentami dorosłymi.

W Tervicie, specjalizuję się w pracy z dziećmi w każdym wieku,
które potrzebują wsparcia logopedycznego. Moja praca koncentruje się na
diagnozowaniu i terapii dzieci z różnymi zaburzeniami komunikacyjnymi.
Moim celem, jako logopedy, jest pomoc pacjentom w osiągnięciu jak najlepszych warunków do komunikacji.
W swojej pracy wykorzystuję wiedzę i umiejętności nabywane na licznych
szkoleniach. W terapii wykorzystuję masaż logopedyczny, metodę miofunkcjonalną,
neurotaktylną, elementy metody werbo-tonalnej czy logorytmiki.
Moje własne dzieci zainspirowały mnie do zgłębiania tematu
wczesnej interwencji logopedycznej. Jestem przekonana o jej ogromnym
znaczeniu i skuteczności we wspomaganiu rozwoju mowy u najmłodszych.
Cieszę się, że mogę być częścią tego procesu i pomagać dzieciom
rozwijać ich potencjał komunikacyjny.
Staram się tworzyć przyjazne środowisko dla małych pacjentów
i ich opiekunów. Ważne jest dla mnie zapewnienie odpowiedniego wsparcia
zarówno dziecku, jak i jego bliskim, dlatego angażuję się w budowanie
dobrych relacji z pacjentami i ich rodzinami.

Maria Kosicka

Psycholog

Absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego na kierunku Psychologia Kliniczna Człowieka Dorosłego. Ukończyła studia podyplomowe z Psychologii Klinicznej Dzieci i Młodzieży oraz szkolenia w zakresie diagnozy i terapii osób w spektrum autyzmu. Doświadczenie zdobywała m.in. w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Chorzowie oraz w Centrum Terapii Chorób Przewlekłych i Chirurgii Wielospecjalistycznej. Obecnie pracuje w Centrum Medicover, gdzie wspiera głównie młodzież oraz dorosłych. W Instytucie Rozwoju Dziecka Tervita zajmuje się diagnozą oraz poradnictwem psychologicznym skierowanym do nastolatków doświadczających m.in.: lęku, obniżenia nastroju, trudności w relacjach z rówieśnikami oraz zaburzeń zachowania. Prowadzi również wsparcie rodzicielskie, w szczególności dla rodziców dzieci w spektrum autyzmu oraz z ADHD. Posiada także doświadczenie jako szkoleniowiec, mentor i facylitator komunikacji międzykulturowej. 

 

Jako psycholog specjalizujący się w pracy z nastolatkami z trudnościami wierzę, że za każdym zachowaniem stoi potrzeba, którą dziecko stara się zaspokoić. Moją misją jest więc wsparcie rodzin w budowaniu wzajemnego zrozumienia oraz wzmacnianie sprawczości w rozwiązywaniu problemów. Podczas spotkań staram się stworzyć bezpieczną i wspierającą przestrzeń, która pozwala młodym ludziom na wyrażanie siebie. Jednocześnie zachęcam rodziców do dbania o swoje zasoby tak aby mogli być oni jak największym wsparciem dla swoich dzieci. W pracy i w życiu bliskie są mi założenia porozumienia bez przemocy (NVC) i staram się promować je w pracy z rodzinami. Prywatnie od przeszło 10 lat interesuję się językiem i kulturą węgierską, a oprócz tego moją pasją są podróże i kino alternatywne. 

Aurelia Seidel

Fizjoterapeuta, Terapeuta SI

Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, Wydziału Nauk o Zdrowiu. Ukończyła studia z zakresu Fizjoterapii, Terapii Integracji Sensorycznej oraz Przygotowania Pedagogicznego. Uczestniczyła w szkoleniach z zakresu rozwoju motorycznego dzieci oraz kinesiotapingu.

Jestem fizjoterapeutką oraz terapeutką integracji sensorycznej z przygotowaniem pedagogicznym. Posiadam doświadczenie w prowadzeniu terapii w różnych placówkach. Pracuję głównie z dziećmi z zaburzeniami psychomotorycznymi oraz problemami w obszarze modulacji i przetwarzania bodźców sensorycznych . W czasie zajęć staram się łączyć metody z zakresu Fizjoterapii i Integracji Sensorycznej. Moim celem jest jak największe zaangażowanie dziecka w terapię i sprawienie by była ona pozytywnym doświadczeniem.

Chętnie rozwijam się w nowych kierunkach, a praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji. Uczestniczę w kursach oraz warsztatach co pozwala mi na systematyczny rozwój, a co za tym idzie lepsze efekty współpracy z małym pacjentem.

Prywatnie jestem żoną i mamą nieokiełznanych bliźniaków. Lubię spędzać czas z rodziną. Wspólnie organizujemy wycieczki rowerowe i wyprawy na place zabaw. Doceniam dobre filmy, książki i seriale.

Angelika Karczewska

Psycholog

Jestem zarówno psychologiem jak i trenerem. Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie SWPS w
Warszawie (specjalność kliniczna i zdrowia). Jestem w trakcie studiów podyplomowych z
przygotowania pedagogicznego. Ukończyłam liczne szkolenia związane m.in. z obniżaniem
napięcia, regulacji emocji, uważności i psychologii dziecięcej. Swoje doświadczenie budowałam na

Dziennym Oddziale Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym, pracując w Placówce Opiekuńczo-
Wychowawczej i prowadząc terapie psychologiczne w Centrum Terapeutycznym Dla Dzieci. Swoją

pracę regularnie poddaję superwizji.
Prywatnie uwielbiam herbatę Earl Grey, bieganie i uważność. Interesuję się biohackingiem i
zdrowym stylem życia.

Judyta Pietras

Fizjoterapeuta, terapeuta NDT Bobath, terapeuta/ diagnosta SI
Wykształcenie zdobywała na Uniwersytecie im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, na wydziale Nauk o Zdowiu.
Posiada rzetelne wykształcenie i bogate doświadczenie w pracy z dziećmi w każdym wieku, od niemowlęcia 👶, aż po nastolatka 👧🏼🧑.

W swojej pracy terapeutycznej staram się podążać za dzieckiem i jego potrzebami. Dostosowuje aktywności do indywidualnych potrzeb dziecka. Ponadto cenię sobię współpracę z rodzicami.
Uważam, że zaopiekowany rodzic to szczęśliwe dziecko.👌

W naszej placówce prowadzi:

-konsultacje i terapię neurorozwojową wg. koncepcji NDT Bobath dedykowaną dla dzieci z:

  • zaburzeniami ośrodkowego układu nerwowego;
  • przedwcześnie urodzonych;
  • ze zmienną dystybucją napięcia mięśniowego;
  • asymetrią ułożeniową,
  • kręczem szyi;
  • korowymi zaburzeniami widzenia;
  • po stanach niedotleniania w okresie prenatalnym oraz niedotlenienia okołoporodowego;
  • z zespołami genetycznymi;
  • z uogólnioną hipotonią.
-diagnozę zaburzeń integracji sensorycznej,
-terapię SI,
-konsultacje fizjoterapeutyczne.
Kursy i szkolenia:
  • Kurs NDT Bobath Basic
  • Kurs 1 stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej wg J. Ayres
  • Kurs 2 stopnia Integracji Sensorycznej wg J. Ayres uprawniający do diagnozy i terapii wg J. Ayres
  • Szkolenie online SensiBaby Intro „Wrażliwe niemowlę a zaburzenia sensoryczne”
  • Szkolenie online „Autoregulacja w obserwacji sensorycznej małego dziecka”
  • Kurs FDM intensywny- terapia manualna wg Typaldosa
  • Kurs Kinesiology Tapingu zgodny ze standardami K- Active Association uznawany przez PTF
  • Ogólnopolski Praktyczny Kongres Wokół Integracji Sensorycznej. Dziecko do 6 r.ż w terapii SI – całościowe podejście diagnostyczno – terapeutyczne.
  • „Małe dziecko ze spektrum autyzmu – diagnoza potrzeb i planowanie działań terapeutycznych” A. Lemańska
  • „Funkcje wzrokowe” A. Parakiewicz
  • „Wpływ problemów motorycznych na wyniki diagnozy i przebieg terapii SI” B. Stępień – Błachowiak
  • „Prawidłowa diagnoza dziecka do 6 r.ż – na co zwrócić uwagę” dr I. Palicka
  • Asystentura podczas prowadzenia diagnozy narzędziem klinicznym ADOS 2. Kodowanie wyników. Obserwacja funkcjonowania dziecka podczas badania klinicznego.

Karolina Brodalka

Fizjoterapeuta,
Fizjoterapeuta, absolwentka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na Wydziale Medycznym oraz Nauk o zdrowiu oraz Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku na kierunku magister fizjoterapii o profilu pediatrycznym. Obecnie jest studentką studiów podyplomowych z pedagogiki specjalnej. 
Swoja praktykę zawodową realizuje jako fizjoterapeuta oraz wolontariusz. 
W swojej pracy wykorzystuje techniki NDT Bobath, elementy gimnastyki korekcyjnej oraz terapii integracji sensorycznej poprzez zabawę oraz naukę.
Ukończyła takie kursy i szkolenia jak Funkcjonalny Trening Motoryczny, Indywidualna ocena motoryczna zawodnika, Mały Sportowiec oraz pedagogiczne szkolenie z zakresu terapii integracji sensorycznej oraz masażu Shantali, jak również kurs masażu klasycznego. 
Od najmłodszych lat pasjonatka sportu m. in. gimnastyki, treningu siłowego oraz sportów wyczynowych t. j. freeskate na rolkach.

Weronika Langer

Rejestratorka medyczna

Obsługa pacjenta
Człowiek od zadań specjalnych :)