fbpx

Logopedia/
Neurologopedia.

Jeśli zauważysz jakiekolwiek niepokojące sygnały, które mogą sugerować zaburzenia mowy u Twojego dziecka –  zapraszamy na konsultacje, porady i terapię.

Terapia logopedyczna ma na celu usunięcie zaburzeń mowy, stymulowanie rozwoju mowy, która się nie wykształciła, a także wyrównywanie opóźnień oraz stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się.

Co powinno zaniepokoić w poszczególnych okresach rozwoju Twojego dziecka:


Noworodek

ma trudności z prawidłowym ssaniem pokarmu

jest urodzone z ciąży ryzyka

Niemowlę

ma obniżone napięcie mięśniowe

powyżej 6 miesiąca życia dziecko niewiele gaworzy, lub nie gaworzy wcale

występują trudności podczas karmienia łyżeczką (krztuszenie się, ulewanie)

Dwulatek

wymawia tylko pojedyncze dźwięki zamiast wyrazów, zwłaszcza jeśli w okresie niemowlęcym dziecko słabo gaworzyło

dziecko nie naśladuje dźwięków z otoczenia

występują trudności podczas karmienia łyżeczką i picia z kubka

Czterolatek

wymawia głoskę „r” jako tzw. „r” francuskie  lub zamiast głoski „r” wymawia ” j”

gdy zamiast głosek “f, w” wymawia “p, b, h” lub nie wymawia ich wcale

gdy dziecko zamiast głosek “g, k” wymawia “t, d”

zamiast “c, dz” wymawia “s,z” np. słońce – słońse

gdy dziecko zamiast “s, z, c, dz”  wymawia “ś, ż, ć ,dż” 

gdy dziecko wymawia głoski dźwięczne, jako bezdźwięczne Zamiast “b” wymawia “p”  lub zamiast “w” wymawia “f”

Pięciolatek

dziecko zamiast głoski “r” wymawia “l, ł , j”

rower - lowel, ryba –łyba, jyba

zamiast głosek “sz, rz, cz,dż” dziecko wymawia “s,z,c,dz”

szyba –syba, czołg – cołg, dżem – dzem

Praca z terapeutą

Oferujemy zajęcia indywidualne, których celem jest, między innymi :

  • usprawnianie funkcji oralnych – oddechowo-pokarmowych
  • stymulację prawidłowego rozwoju mowy
  • usprawnienie narządów mowy
  • korektę zaburzonej artykulacji
  • ustalenie prawidłowego toru oddychania związanego z mową
  • usprawnienie słuchu fonematycznego
  • ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej

Nierzadko zaburzenia rozwoju mowy i wady wymowy łączą się w późniejszym okresie życia z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Mogą mieć również negatywny wpływ na stan emocjonalny, gdyż ograniczają możliwość komunikowania się z innymi osobami, w tym z rówieśnikami.